This Too Shall Pass

just everything is THIS TOO SHALL PASS
Kedai Online Denaihati Network

Wednesday, 4 March 2009

Ayuh Menghayati.....

Assalamualaikum and Salam Sejahtera Semuanya.....


Teman-teman yang dihormati, ayuh kita sejenak menghayati firman Allah Ta'ala yang dipetik daripada Surah Al-A'raf, ayat 30 yang membawa maksud:-

"Sebahagian (daripada umat manusia) diberi hidayah dan petunjuk oleh Allah (dengan diberi taufik untuk beriman dan beramal soleh); dan sebahagian lagi (yang ingkar) mereka ditimpa kesesatan (dengan pilihan mereka sendiri), kerana sesungguhnya mereka telah menjadikan syaitan-syaitan itu pemimpin-pemimpin (yang ditaati) selain Allah. Serta mereka pula menyangka, bahawa mereka berada dalam petunjuk dan hidayah".


Doa Untuk Memohon Hidup/Mati Yang Layak

"Ya Allah, demi ilmu pengetahuanMu atas yang ghaib dan kuasaMu atas segala sesuatu, hidupkanlah aku selama hidup ini lebih baik untukku, dan matikanlah aku jika kematian itu baik bagiku".


Buat bekas teman-teman sepengajian di UMP, selamat maju jaya di dunia dan di akhirat.

Image Hosting by PictureTrail.com
secebis kenangan suatu ketika dahulu

13 comments:

Anonymous said...

Wan...

tak sempat nak komen entry sebelum ni..dah di'hilang'kan ekkk.. takpe..anyway, hoping to meet ya soon.

take care!

jumapx said...

salam...
abg dayat...
nape delete entri b4 nie...hu3

Wanpetunjuk said...

Zara: Opsss...you've read that...takde apa2 pung...it was a very simple monologue...mistaken.




Jumain: Salam back to you...hehehehe...takde apa2...entr tu tersilap publish...entry lama tuh....

Mr Final said...

Bro.. saye berdoa agar u, me dan semua.. btul2 dapat memahami ayat itu...


"Sebahagian (daripada umat manusia) diberi hidayah dan petunjuk oleh Allah (dengan diberi taufik untuk beriman dan beramal soleh); dan sebahagian lagi (yang ingkar) mereka ditimpa kesesatan (dengan pilihan mereka sendiri), kerana sesungguhnya mereka telah menjadikan syaitan-syaitan itu pemimpin-pemimpin (yang ditaati) selain Allah. Serta mereka pula menyangka, bahawa mereka berada dalam petunjuk dan hidayah".

Cheers... semoga hari2 yang seterusnya semakin bermakna~

Happy Bulan March~

JaseMario said...

Alamak Dayat.. Bro baru je ingat nak komen entry yg dah di delete tuh.. Kalau tahu Dayat nak delete dah "copy-paste" dulu... ahaks...
Hmmm.. "Kenangan satu pengalaman sukar terlupakan walaupun usia di telan zaman". Teringat zaman kat kolej dulu... :)

Anonymous said...

Tgk gambar tu teringat zaman student dulu....selalu picnic kat sg. congkak...tragedi burung jampuk :-)

redzuwan said...

holla....thanks bro, support aku..tgk gambar tu..cam sayu pun ada gak...masing dah ada jalan sendiri...

patungcendana said...

kenapa emosi ni dayat...sedih I..

Raja Azrul said...

sorilah dayat..aku tak sempat jumpa ko time ko bertandang ke KL. Ko bagitahu lewat sangat...

Huhuhu..takpe, lain kali kalau kau turun, pastikan bgtahu aku awal-awal. Mesej tahu, sbb kalau nak harap blog ni takut aku lambat bukak..hehehe

law said...

hye,abg dayat..pe khbq??
so bla akn blk keje kt kl??huhu

Mak Su said...

tq ya Wan.

arsaili said...

salam...alahai muda belianya

炒米粉Ken said...

徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,商標,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,離婚,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...